fredag 11 september 2009

Gayfarfar sökes!

I går fick jag ett trevligt mail från en man som undrar om det finns någon som vill ha en gayfarfar och om vi har stött på frågan förut? Han skrev att han tycker att det är helt fantastiskt att vi skall bli två gaypappor, tänk om de hade fått göra samma sak på 70-talet oxå.

Det slog mig att det här är en viktig tanke. Att samhället har förändrats en hel del, att det som är möjligt idag inte var möjligt förr. Tänk om vi hade levt på 70-talet, hade i så fall vår tjejkompis valt att skaffa barn med oss? Hur mycket annorlunda hade människor runt omkring oss tänkt och tyckt om vårt val? Hade våra homosexuella och straighta vänner, arbetskamrater och familj haft ett helt annat synsätt än det de har idag? Kanske och rent av mycket troligt tror jag. Jag är iallefall glad att vi lever nu, även om det fortfarnade finns mycket att förändra runt omkring oss.

Då vi redan har en gayfarfar så undrar jag om det är någon annan som söker efter en annan gayfarfar? Hör av er i så fall så skall jag förmedla kontakten.

1 kommentar:

  1. Har som tur är ett älskat kusinbarn och han har lovat mig att han ska få barn snart, problemet är att han inte har hitta någon flicka än. Men den som väntar på något gott...

    SvaraRadera