onsdag 30 september 2009

Frukost med kort promenad

I morse så åt jag frukost igen med min härliga tjejkompis och deras nu 4 månaders lilla tjej. Så himla söt. Det hade inte blivit så mycket sömn för dem i natt. Sedan de blev föräldrar i slutet på maj så har vi inte hunnit träffas så mycket som vi gjort tidigare. Deras lilla tjej tar helt klart mycket tid i anspråk av dem, dygnet runt. Precis som för alla andra föräldrar med små barn kan jag tänka mig. För oss är det iallefall ovärderligt att få kunna ha dem som förebilder. Det kommer att bli ca. 10 månader mellan våra barn. Jag tycker att de är coola i sitt föräldraskap. Säkert kommer en del bli lite annorlunda för oss tre. En del kommer säkert också att bli lika. Det som kanske är lite lättare för dem i vardagen blir kanske lite krångligare för oss och vice versa. Skall bli skönt att kunna få ha dem som bollplank när det väl är dags för oss.

Jag känner iallefall att jag saknar henne ibland. Hon är en fantastisk vän och nu även en underbar mamma. Kanske att hon sätter lite väl höga krav på sig ibland. Jag vet att livet går i vågor och att vi ibland hamnar i lite olika rythm. Det var iallefall super nice att få ses och umgås lite. Vi avslutade frukosten med en kort promenad ut på stan förbi mitt jobb när de lämnade mig. Hon skulle iväg och operera ut en tand lite senare och hennes mamma skulle vara barnvakt. Jag hoppas att allt gick bra.

Jag undrade om hon hade hört något från vår vän i Norge och hur det har gått med hans barnplaner? Men det hade hon inte. Jag undrar hur han har det. Hoppas han har det bra!? Skall slänga iväg ett mail till honom och kolla läget. Det var ett tag sedan vi hördes nu.

I morgon är det dags för vårt lilla Kub-test. Maken och vår tjejkompis skall iväg. Vi kommer att få besked på en gång. Känns lite nervöst. Men allt kommer att vara bra, det är jag säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar