tisdag 29 september 2009

Det finns flera som oss!

Sent i eftermiddags fick jag ett samtal från vår tjejkompis där hon beskrev hur orolig hon blivit då hon tidigare på dan fått ett samtal från barnmorskan som vi träffade på MamaMia Södermalm förra vecka. Hon sa när vi var där att om alla prover var bra så skulle hon inte ringa, men om det var något som inte stämde så skulle hon göra det. Och i eftermiddag gjorde hon det. Hon sökte vår tjejkompis på mobilen men fick inte tag i henne utan lämnade ett meddelande istället. Vår tjejkompis, som satt i ett möte just då blev super orolig och ringde tillbaka efter någon timme med andan i halsen. Men det var endast en glad nyhet som barnmorskan ville förmedla.

Vad var det då för nyhet? Jo, det finns tre personer som är i en liknande situation som oss, alltså två blivande gaypappor och en straight mamma, som hon undrade om vi vill ha kontakt med? De ligger ett par veckor före oss, men de vill gärna träffa oss och utbyta tankar och erfarenheter. Superkul. Vår tjejkompis har fått den andra tjejens mailadress och skall mejla henne efter vårt test senare i veckan. Å vad jag tycker att det skall bli kul att få träffa andra blivande regnbågsföräldrar med samma upplägg som oss!

På jobbet så har jag en nära kollega som häromdagen i smyg meddelade att hon och hennes kille väntar sit andra barn. Det är en jättehärlig tjej. Jag meddelade då i smyg tillbaka att vi också väntar barn. Hon blev så glad att hon började gråta. En annan kollega som gick förbi fattade ingenting och undrade vad som stod på!!??Undrade säkert om jag sagt något olämpligt. För oss båda blev situationen då lite komiskt, varvid vi började skratta som tusan.

Faktum är att just nu så väntar två straighta kompispar + en kollega och hennes kille på jobbet barn samtidigt som oss. Ovanligt? Vet ej! Men det är iallefall en ganska skön känsla. Dock skulle jag vilja att flera av våra gayvänner skulle vilja skaffa barn. Jag tror att flera av dem skulle bli helt utmärkta gaypappor, bra över snittet. Kanske blir det så i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar