fredag 11 september 2009

Barnets bästa

Att det är viktigt med en gaypappa som delar med sig av sina erfarenheter, då vi inte är lika många som flatmammorna än har chefredaktören för SFQ - Sveriges förenade HBTQ-studenters tidning skrivit i ett mail till mig. Tack för det.

I deras nästa nummer av tidningen "Wannabe" kommer de att ha temat "Barnets bästa". Hon skriver att fokus kommer att ligga på hur synen på vad som är bäst för barn har förändrats och hur den ser ut idag, att det inte längre anses av de flesta att det inte är något dåligt för barn att ha homosexuella föräldrar. De har bland annat intervjuat Sören Juvas från RFSL och justitieminister Beatrice Ask. Att frågan är högaktuell, inte bara för oss utan även för många andra regnbågsföräldrar som ha skaffat barn eller står i startgropen på att göra detta är destu viktigare. Jag fick frågan om jag kunde tänka mig att vara med i en kort intervju och svara på några frågor om detta. Klart jag svarat ja på frågan. Jag kommer att återkomma till detta inom kort.

Här är länken till deras hemsida: http://www.gaystudenterna.se/SFG/start.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar