fredag 4 september 2009

Boktips

För tre veckor sedan så sträckläste jag en bra bok som jag vill rekommendera. Den heter "I huvudet på en mamma" och är på 160 sidor. Jag fick låna boken av vår tjejkompis som läst denna veckan innan. Själva boken är skriven av Hanna Kjöller och är något år gammal. Den handlar om att vi skaffar barn lite senare i livet med både karriär, lön och boendet i ryggen som förutsättningar. Och ändå är många inte nöjda. Hon tar upp livspusslet som inte går ihop, olika förväntningar, bilden av moderskapet osv. Hon tar upp och visar på att det finns alternativ. Det går att njuta av småbarnsåren i stället för att bara genomlida dem!

Boken var mycket intressant att läsa, framför allt ur det kvinnliga perspektivet, vilket har fått mig att ytterliggere förstå moderskapet, även ur singelperspektivet som för min och min make är viktigt att både förstå och för att kunna stötta vår tjejkompis. Det finns säker många fler bra böcker men den här är ett bra tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar