onsdag 7 oktober 2009

Sökes: kvinna eller par

Jag får en hel del mail från killar i en fast relation med sin pojkvän eller make som också längtar efter att kunna få bli en aktiva pappa eller pappor. Häromdagen så fick jag ett mycket trevligt mail från en kille som bor ute i landet och som beskrev att han och hans sambo har pratat mycket om att skaffa barn men att de nu hamnat i en situation där de helt enkelt inte vet hur de skall gå vidare. De vill försöka hitta en kvinna eller par som de kan tänka sig skaffa barn med och som jag förstod det kan ha delad vårdnad ihop med. Frågan är bara vart de kan hitta henne eller paret?

Efter det att vi gifte oss våren 2007 så började vi på allvar att diskutera det här med att skaffa barn eller inte. Samtidigt så pågick det en flitig debatt i massmedia som rörde möjligheten för oss homosexuella att få adoptera. Ganska snart med tiden så insåg vi att vi ville försöka träffa en kvinna som kunde tänka sig ett aktivt föräldraskap med delad vårdnad om barnet. Å här står vi nu lite mer än två år senare, gravida tillsammans med en helt underbar tjejkompis som vi känner mycket väl sedan tidigare. Att det har varit en process för oss alla tre som har fått växa fram har varit mycket viktigt ur flera perspektiv. En helt undebar lösning för oss då vi är säkra på att hon kommer att bli en fantastisk mamma och vi två fantastiska pappor.

Men åter till mailfrågan: hur hittar man en kvinna, straight eller homosexuell att skaffa barn med? Är det någon som vet eller som kan ge ett tips kommentera detta gärna eller mejla mig så skall jag försöka att vidarebefodra detta till killen som skrev till mig.

2 kommentarer:

  1. måste bara säga att din blogg är helt fantastisk! jag följer den med spänning. :) så fint att ni ska bli föräldrar! det är en härlig upplevelse. /anna.

    SvaraRadera
  2. Mig! Jag! Jag har barnplaner för nästa höst, men avsaknad av pappa/pappor. Vidarebefodra mailen annelie@hotbrev.com eller så återfinns jag på qx under namnet "Annelie".

    SvaraRadera