tisdag 27 oktober 2009

Kända gaypappor

Hur många kända gaypappor finns det idag? För en tid sedan så skrev jag om Ricky Martin som blivit pappa till två tvillingpojkar. Dock finns inget skrivet om han ska uppfostra pojkarna själv eller om han har en eventuell partner. Oavsett vad är det fantastiskt. Min gamla idol Ricky Martin. Metoden som jag förstår han har användt sig av är med hjälp av en surugatmamma.

Här i Sverige så tyvärr detta inte möjligt ännu. att göra som Ricky i Sverige. Det mest vanliga är nog ändå att två gaykillar helt enkelt planerar ett barn med ett lesbiskt par eller en ensamstående mamma, straight eller gay. Barnet växer sedan upp med delad vårdnad.

En kommentar som jag har fått, både från straighta och gay, är den om vi verkligen skulle vill "dela" ett barn med någon. Det vill vi! Vårt upplägg känns som det bästa, för oss. Och jag kommer att få se mitt eget barn växa upp med tre föräldrar som kan ge kärlek, trygghet och support. Många barn har i bästa fall en förälder som kan ge dem detta.

1 kommentar:

  1. Bara så du vet, det är möjligt att ordna surrogatmamma, fast dyrt, o du får förmodligen åka till USA för att fixa det....

    SvaraRadera