tisdag 27 oktober 2009

Ofrvilligt barnlösa gaykillar

En liten undran som jag har är hur många gaykillar i Sverige, som antingen är öppna med at de är homosexuella eller som ej ännu har kommit ut, som vill skaffa barn? Hur vanligt är detta? Jag har en tanke om att känslan av att vilja skaffa barn eller ej nog måste vara lika, oavsett om man som kille är straight eller gay. Varför skulle det vara någon skillnad?

Vi var på en jätte trevlig middag i lördags hemma hos två underbara killar tillsammans med ett annat gaypar. På frågan om att skaffa barn eller ej så svarade den ena killen, som är i 40-års åldern, att han nog kunnat tänka sig att skaffa barn om han träffat en kille som velat detta också. Men att han nu inte saknar detta på något sätt. Han sa det på ett så fint och kärleksfullt sätt. Så nä, jag tror verkligen inte att det är någon skillnad hur man tänker. Skillnaden ligger nog i vad man till slut väljer.

Fast då kommer ju den andra frågan: kan alla välja? Hur många ofrivilligt barnlösa gaykillar finns det i Sverige? Som inte lever i en relation, som känner någon trevlig tjej som de vill skaffa barn med eller som inte helt enkelt vet hur de skall gå till väga? Det skulle jag vilja veta. Jag tror att många fler gaykillar skulle bli fantastiska pappor, bättre än genomsnittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar