måndag 12 oktober 2009

En blivande toppen pappa

Jag har fått ett GRATTIS!! mail från vår vän i Norge. Han skrev att han nästan började gråta av lycka när han fick redan på att vi skall bli föräldrar. Tyvärr så blev det ju inte att vi sågs i lördags så jag beslöt mig istället för att slänga iväg ett mail där jag berättade om oss. Han blev så glad för vår skull. Vi skall försöka ses nästa gång han är i stan och snacka vidare.

Han skrev att de fortsätter med sina försök och skall snart göra ett nytt igen. Jag förstår att det naturligtvis är det lite jobbigt att försöken ännu inte lyckats, med alla de känslor och tankar som omger detta. Detta går alla igenom som vill ha barn och försöker att bli gravida. Jag svarade att det kommer att gå bra för dem, helt plötsligt en dag så kommer även de att stå där med ett positivt resultat och ytterliggare ett par månader senare så... Jag tror att 2010 kommer att bli ett riktigt bra år för oss alla!!! :-) Vi håller tummarna!!! Jag är säker på att han kommer att bli en toppen pappa.

I går kom vår tjejkompis över på traditionsenlig söndagsmiddag. Hon berättade om att hon i lördags var iväg och brunchade med en den "andra" straighta höggravida mamman, som hon fått kontakt med via vår barnmorska på MamaMia Södermalm. De hade ett mycket trevligt möte. Vår tanke är nu att jag och maken även skall träffa killarna framöver på en fika. Vi skulle tycka att vore jätte intressant att höra om deras situation, beslut och funderingar. Då de har ca. 3 veckor kvar till förlossningen så får vi se vilken tid som kan bli möjligt för detta framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar