lördag 12 december 2009

D.I.B. - Daddies in Barcelona


Ligger och vilar på hotellet i Barcelona. För en liten stund sedan så knackade det på dörren, in på en bricka kom en flaska champagne och en chokladtårta med hälsning från hotellet- wow. Vilket underbart sätt att fira min födelsedag på. Har även fått ett 20-tal grattis sms hemifrån. Så kul. Tänk att jag idag fyller 38 år!!! Vem kan tro det? - ha ha ha.

Maken och jag flög ner hit i torsdags eftermiddag. Hela resan är min födelsedagspresent från honom. Förra gången jag fyllde år på en lördag var för sex år sedan, ett par månader innan vi träffades och då firade jag min födelsedag här oxå, då tillsammans med två av mina bästa vänner. Så när maken i höstas frågade vad jag önskade mig i år så sa jag att jag önskade att vi två skulle åka hit och fira. Jag älskar Barcelona, stan är i mitt tycke Europas svar på "New York". Sedan -98 så har jag nästa varit här i stan minst en gång per år. Stan har allt!

I torsdags, efter att ha lämnat av väskorna på hotellet, var vi ute och åt ett av stans bästa tapas-ställen: Cuidad Comtal. Mycket gott :-). Vi har säkert varit där minst 10 ggr vid det här laget. I går besökte vi en hel del butiker och fick uppdatera våra garderober med ett par detaljer plus att vi köpt ett par extra julklappar till nära och kära. Jag tycker mycket om att besöka butiker och uppleva produkter/varumärken som inte finns hemma i Stockholm. Att besöka H&M här är ju helt förbjudet - finns ju hemma.

Vi har även passat på att köpa lite babysaker. Måste medge att det är ganska lätt att bli carried away - så vi har måst bromsa oss själva en aningen. I går kväll var vi ute och åt på "Kyvic", en mycket bra gayrestaurang med dragshow under middagen. Både mycket gott och mycket underhållande. Personalen var fantastisk. Måste dock tillägga att ett par lektioner av Christer Lindarw inte kunnat skada, men att de fyra "damerna" på scen verkligen bjöd på sig själva var det inget snack om. Kan verkligen rekommederas! Adressen är Villaroel 88.

I torsdags när vi landade så fick vi ett sms från vår tjejkompis som skrev: "Pyret rumsterade mycket i morse och sparkade och hade sig, tror helt enklet att pyret ville följa med sina pappor". Kanske är det så :-)

Idag efter en skön och lång sovmorgon och ett par gratulationssamtal hemifrån har vi promenerat runt på stan, småshoppat lite och besökt kulturhuset. Pratade med vår tjejkompis för ett par timmar sedan som mår mycket bra. Hon börjar även nästan bli helt klar med sin renovering av sin nya lägenhet vilket är skönt. Naturligtvis så har vi även shoppat en extra schysst julklapp även till henne här :-) Tänk alltså, om knappt 4 månader skall vi tre bli föräldrar!!! Bara det är ju värt att fira en himla massa - hela tiden!

Jag har även skickat iväg ett grattis-sms till vår vän i Norge, han fyller ju oxå år idag! Fick ett trevligt grattis-sms tillbaka. Jag hoppas att de snart lyckas med sina försök att bli gravida. Håller tummarna.

I kväll så skall vi ut och äta på hemlig ställe för mig, maken har fixat och bokat. Först skall jag smaka på lite mera på tårta & sippa på lite mera champagne. Sedan kanske en härligt bad. Skål för oss alla fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar